od Verda v 23 říj 2013 11:43
Na základě poslední akce s adopťáčky na Mostíkovi a jejího efektu, se organizátoři ptají zad bychom se účastnili níže uvedené akce:
orientační pochod pro chovatele psů ve městě Most
PUNŤOVA CESTA PRO PSA
akce proběhne jako doprovodná část VII. ročníku soutěže účastníků výcvikových kurzů
Pohár Psí školy Punťa
PROPOZICE - ÚČASTNÍCI
Termín konání akce: 2. listopadu 2013 zahájení v 10.00 hodin
Prezence účastníků: 9.00 – 9.30 hodin
Místo konání akce: Dětské dopravní hřiště, ul. Zd. Fibicha (za Neprakta klubem)
Kontaktní osoba: Bc. Lucie Jungmannová, preventistka MP
tel.: 476 448 720, 734 417 318
Startovné: startovné není požadováno
(má-li však účastník zájem, může na akci přinést sáček dětských piškotů. Piškoty budou předány Útulku pro opuštěná a zatoulaná zvířata v Rudolicích)
Podmínky účasti: • účastník musí být řádně přihlášen, vyplněnou přihlášku (viz str. 4) zašlete obratem zpět
• účastník mladší 15 let se akce může účastnit pouze v doprovodu osoby starší 18 let (v případě, že osoba doprovázející účastníka není jeho zákonným zástupcem, je nutný souhlas zákonného zástupce s účastí účastníka na akci a pověření osoby, která účastníka
na akci bude doprovázet). Účastník starší 15 let a mladší 18 let musí mít souhlas zákonného zástupce s účastí na akci
• zúčastnit akce se mohou pouze účastníci se psem (tj. musí být dodržena podmínka účasti psovoda + psa. Psovod a pes mohou být na akci doprovázeni dalšími členy rodiny nebo přáteli). V případě, že účastník se účastní soutěže se psem, jehož není majitelem, je nutný souhlas majitele psa s účastí psa na akci
• účastníci akce jsou povinni řídit se všemi pravidly akce a pokyny
organizátorů
• účastníci a účastnící se psi musejí být pro účast na akci zdravotně způsobilí
• psi účastnící se akce musí mít platná všechna potřebná očkování, musí být řádně odčerveni a musí být řádně přihlášeni na příslušném úřadu (vč. řádně zaplacených poplatků za psa). Účastníci při prezenci předloží očkovací průkaz psa, evidenční známku psa a doklad
o provedené platbě poplatku za psa pro 2013
• akce se nemohou účastnit psi s kupírovanýma ušima
Zdravotnický dohled: • pracovníci MP proškoleni v poskytování základní první pomoci
Veterinární dohled: • MVDr. Ivana Kocinová (stálý člen „Punťa týmu“)
Vyřazení účastníka z akce: pořadatelem akce bude vyřazen – diskvalifikován ten účastník, který svým chováním či chováním psa společně s ním se účastnícím bude hrubě narušovat klidný průběh akce. Za hrubé narušení klidného průběhu akce je považováno zejména úmyslné poškození či znečištění vybavení a zařízení objektu, v němž akce probíhá stejně tak i dalších míst a prostor, jenž jsou v souvislosti s realizací akce využívána. Za hrubé narušení klidného průběhu akce je též považováno neodklizení psích exkrementů v místech, která jsou v souvislosti s akcí využívána a stejně tak neslušné, hrubé a vulgární jednání vůči účastníkům nebo návštěvníkům akce. Z účasti na akci bude vyřazen ten účastník, jehož pes se bude projevovat agresivně vůči ostatním účastnícím se psům či osobám
Charakteristika akce: akce je koncipována formou předem určené trasy v katastrálním území města Mostu. Každý účastník obdrží na startu mapu s vyznačenou trasou a vyznačenými kontrolními body. Na trase jsou kontrolní body označeny barevnými fáborky a každý kontrolní bod je opatřen otázkou z oblasti základů kynologie, základů právního vědomí souvisejícího s kynologií, základů první pomoci a základů správného chování v přírodě a na výletech. Otázky mají na výběr ze tří možných odpovědí, z nichž je pouze jedna správná. Náročnost jednotlivých otázek odpovídá základům v oblasti chovu psů, právního minima
a zdravovědy, jenž by měl znát, každý chovatel psa a výletník
se psem.
Způsob pohybu účastníků na trase je chůze, běh je nepřípustný. S ohledem na celkovou bezpečnost účastníků je trasa určena výhradně pro pěší účastníky nebo účastníky pohybující se na invalidním vozíku. Účastníkům pohybujícím se na invalidním vozíku či za pomoci holí, doporučujeme zajistit si na akci doprovod pro případ pomoci při překonávání nerovností v terénu.
Účastníci obdrží na startu spolu s mapou i startovní kartu,
do níž budou vpisovat odpovědi na otázky umístěné na kontrolních bodech. Plán trasy a startovní kartu s vyplněnými odpověďmi odevzdá účastník v cíli. Startovní karta je slosovatelná, nepřenosná na jiného účastníka či psa.
Správné odpovědi na otázky budou vyvěšeny v místě konání akce, a to po průchodu posledního účastníka startem. Počet správných odpovědí nemá vliv na zařazení do slosování. Do slosování budou zařazeni všichni účastníci akce (tj. každý pes + psovod).
Charakteristika trasy:
• délka trasy: cca 4 km
• časová náročnost: při běžné vycházkové chůzi cca 60 minut
• typ trasy: okruh
• start a cíl: Dětské dopravní hřiště, ul. Zd. Fibicha
• vymezení oblasti: Most, ul. Zd. Fibicha směr Čepirohy a zpět
• náročnost trasy: lehká
• terén: přírodní cesta, asfaltová cesta
• značení trasy: barevnými fáborky
každý účastník (skupina) obdrží na startu mapu s vyznačenou trasou
• značení kontrolních bodů: barevnými fáborky a vyznačením na mapě
Doporučené vybavení: pamlsky, miska na vodu pro psa, mobilní telefon pro případ potřeby přivolání pomoci v důsledku nečekaných událostí na trase (zdravotní obtíže, nebo pokud zabloudíte apod.)
pozn.: při volbě oděvu a obuvi přihlédněte k typu akce a počasí
Povinné vybavení: platný očkovací průkaz psa, evidenční známka psa, doklad
o zaplacení poplatku za psa pro rok 2013, sáčky na exkrementy, vodítko, obojek (ne tzv. „ostnáč“) nebo kšíry, náhubek
(je-li s ohledem na povahu a chování psa potřebný), propisovací tužka
Ocenění účastníků: každý účastnící se pes obdrží při průchodu cílem drobný upomínkový předmět Psí školy Punťa a v závěru celé akce bude vylosován jeden účastník, kterému bude předán balíček s drobnostmi pro psa. Balíček s drobnostmi pro psa bude předán pouze vylosovanému výherci, který se pro cenu dostaví společně se psem, který se spolu s ním akce účastnil
Občerstvení: účastníci obdrží při prezenci stravenku na občerstvení